Deprese snižuje hladinu testosteronu, jak z ní ven?

27.05.2021 - 08:03
Rady/Tipy
Autor: Jakub
   Přečteno: 4106x
Deprese snižuje hladinu testosteronu, jak z ní ven?
Deprese potká v životě téměř každého z nás. Je to stav naprostého psychického vyčerpání a nechuti do života. Nejproblémovější je, pokud deprese dlouhodobě přetrvává, tehdy dosti zásadně ovlivňuje naše zdraví, ale i život.

Deprese potká v životě téměř každého z nás. Je to stav naprostého psychického vyčerpání a nechuti do života. Nejproblémovější je, pokud deprese dlouhodobě přetrvává, tehdy dosti zásadně ovlivňuje naše zdraví, ale i život.


Obsah:


Nedostatek testosteronu nekomplikuje jenom zdraví

Deprese vede i ke zhoršení krevního tlaku

Ale celkově způsobuje, že po psychické stránce jsou muži méně progresivní, asertivní, více si nechají líbit negativní věci, smíří se s málem a nemají tendence bojovat za své cíle. Nedostatek asertivity a vůle jednoduše vede k horšímu životnímu standardu, ale také ke snížení zájmu o jakékoliv sexuální aktivity, což dokáže v některých případech narušit partnerský vztah.

Nízká hladina testosteronu dále zvyšuje únavu (psychickou i fyzickou), způsobuje vypadávání vlasů, snižuje schopnost dosáhnout erekce, snižuje spalování tuků a způsobuje jejich nadměrné ukládání, způsobuje problémy se spánkem, koncentrací a celkově snižuje jakýkoliv fyzický i psychický výkon.

Jedná se tedy o velmi nepříjemný stav, který se s depresí v mnoha bodech protíná, jelikož deprese a nízká hladina testosteron spolu úzce souvisí. Jak?


Jak deprese snižuje hladinu testosteronu a naopak?

V roce 2004 byla provedena studie Dr. Molly M. Shorem, z jejíchž závěrů vyplývá, že muži se sníženou hladinou testosteronu trpěli až 4x častěji depresí, než muži s úrovní testosteronu v běžných hodnotách. Je tedy evidentní, že úroveň testosteronu je důležitým hráčem na poli boje proti depresi jako takové.

Avšak platí to i opačně, deprese sama o sobě snižuje hladinu testosteronu. Je to dáno tím, že produkce testosteronu probíhá z velké části ve varlatech. Jenže varlata produkují testosteron na základě signálů z mozku a výše hladiny luteinizačního hormonu, který je produkován hypofýzou. Řada lidí se tomu zasměje, ale skutečně mezi funkcí varlat a mozku existuje úzké spojení.

Lze tedy říci, že řešením jednoho, řešíme i to druhé. A to nám otevírá širokou paletu možností toho, co můžeme konat pro léčbu deprese. Co tedy konkrétně začít dělat?


Léčba deprese skrze navýšení hladiny testosteronu

Testosteron nám doslova probudí vůli

Jestliže trpíte depresí, je velmi pravděpodobné, že vaše hladina testosteronu je snížená a jejím zvýšením si jednoznačně pomůžete. Otázkou však je, jak.

Jedním z velmi efektivních řešení je být fyzicky aktivním. Dle této studie je prokázán úzký vztah mezi menší i značnou fyzickou aktivitou a pocitem štěstí obecně. Jedinci, kteří se pravidelně věnují sportovním aktivitám, bývají prostě šťastnější. Sport pomáhá pozvednout náladu díky vyšší sekreci endorfinu, ale také je to skvělý způsob jak navýšit hladinu testosteronu.

Hladinu testosteronu také nakopnete skrze konzumaci mnohem kvalitnějších potravin a vyřazením rafinovaného cukru z jídelníčku. I když to osobně moc nedoporučujeme, lze také pro krátkodobé zahnání deprese použít kávu s průměrným obsahem kofeinu. Samozřejmě, pokud pijete kávu každý den několikrát denně, efekt kofeinu je již zanedbatelný a dobře uděláte, pokud na nějaký čas kávu vynecháte.

Celkově těch způsobů jak navýšit hladinu testosteronu je skutečně mnoho a než abychom zde vypisovali každý zvlášť, doporučíme přečíst si náš článek, který se touto tématikou podrobně zabývá, a všechny informace zde již jsou zesumírované pro snadné použití v praxi. Tak neváhejte a po dočtení tohoto článku si jej přečtěte.


Léčba deprese skrze doporučené postupy lékařů

Lékaři podle závažnosti přistupují k depresi odlišně. Každopádně, tak jako tak se ji snaží léčit skrze antidepresiva, jejíž účinek se dostavuje až někdy okolo 10 – 20 dnů od začátku jejich užívání. Což je velice kritické období pro každého pacienta, jelikož se deprese právě často projevuje skrze sníženou vůli, pracovní morálku a sníženou tendencí cokoliv dodržovat, včetně užívání léků.

Jestliže u rozhovoru s lékařem nemocný pacient trpící příznaky depresí zmíní, že uvažuje i nad možnostmi sebevraždy, lékař jej pošle na psychiatrické oddělení, kde se jim dále zabývají ve formě vážnějšího případu. Je dobré si uvědomit, že tohle se děje až při vážných formách deprese, které vznikají delší dobu. Kupříkladu jedna z příčin krátkodobé deprese může být úmrtí blízké osoby. V takové situaci deprese většinou za nějaký čas odezní, avšak vážné formy deprese tendenci odejít nemají.

V tomhle ohledu musíme přístup lékařů chápat, jelikož deprese je nemoc a lidé ji často zaměňují za osobní selhání, což není. Deprese má řadu příčin a řadu z nich v životě ani nemáme pod kontrolou. Avšak pokud cítíme, že depresí trpíme, zkusme napřed, než začneme užívat antidepresiva, změnit životní styl a hlavně se nebát zapojit i lidi okolo nás více do našich životů. Jedním z příznaků deprese je totiž také sociální izolace.

Celkově bychom se však měli snažit depresi předcházet, a pokud i přesto přijde její slabá forma, snažit se ji řešit vhodnými postupy. Jaké to jsou?


Prevence a domácí léčba mírné deprese

Prevence je polovinou léčby

Mezi důležité body prevence deprese patří dovednost zvládat běžný stres a umění se vysokému stresu vyhýbat. Dnes je společnost nastavena na výkon a na psychice mnoha lidí se to prostě projeví. Avšak momentálně již existují způsoby, jak se tento stres naučit zvládat. Ve většině případů se jedná o meditace či různé techniky dýchání a nebo vybití se při sportu. Umění zvládat stres je velice podstatnou součástí prevence.

Dalším způsobem, jak se vyhnout depresi, je naučit se zvládat kritiku a nedávat si věci za vinu. Samozřejmě, mnoho lidí se nás bude snažit přesvědčit, že my jsme těmi viníky a ano, někdy mají pravdu, jenže pocit viny nikam nevede. Situace potřebuje vyřešit a kritika je pouze nepěkně podaná zpětná vazba. Místo pocitu viny se soustřeďme na nápravu celé situace, ale buďme i asertivní a skutečně zvažme, zda je vzniklý problém skutečně jenom naším přičiněním.

Velkou roli při prevenci deprese hraje také socializace. Nejlépe uděláme, pokud se budeme pravidelně stýkat s lidmi, u kterých je nám dobře a cítíme se příjemně, avšak život nám někdy nepřináší to, co zrovna potřebujeme. Na škodu proto není ani stýkání se s novými lidmi.

A jak již bylo zmíněno v úvodu článku, cvičení je velice efektivní způsob jak depresi potlačovat, ale také ji i bránit v rozpuku. Navíc existuje řada kolektivních sportů, které nám navíc pomůžou i s pravidelným sociálním kontaktem. Sportem tedy můžeme zabít hned dvě mouchy jednou ranou. jeslti se cítíte být v depresi, můžete vyzkoušet online test zdarma.


Co tedy dělat pro správnou prevenci deprese:

  • Pravidelně udržovat kontakt s lidmi.
  • Pravidelně sportovat.
  • Naučit se zvládat kritiku a stres.
  • Nic si nedávat za vinu.


Co u závažných forem?

I když výše zmíněné rady a postupy pomohou, tak u závažné deprese je nutné již vyhledat pomoc odborníka a psychologa. Vážné formy deprese se zpravidla kromě pocitů prázdnoty, beznaděje a smutku, projevují také i myšlenkami na sebevraždu. Jestliže si myslíte, že bez vás by bylo na světě lépe či si vědomě ubližujete, nejspíš již trpíte vážnou depresí. Avšak nejde o nic neřešitelného, jen se to tak jeví. V takovém případě skutečně doporučujeme pomoc odborníka.


Nebojte se jednat a dbejte na svou hladinu testosteronu

I úplné minimum nás posune kupředu

Deprese je skutečně vážné onemocnění a nenechte se nikým přesvědčit, že jde o vaše osobní selhání. Pravidelně vykonávejte kroky, které jsme popsali u prevence, a navyšujte svou hladinu testosteronu. Většina způsobu vás nic nestojí a za zkoušku nic nedáte.

 

 

banner eshop bezpasáka sex doll bezpasaka.cz banner Nicol naughty harbor bezpasaka.cz

porn banner bezpasaka.cz

© Bezpasáka

Štítky:

Zaujal Tě článek? Dej mu svůj LIKE. A poděl se s ostaními.

   Sdílej článek na fb
autor
Autor: Jakub
Miluji sport. Bavíme mě překonávání vlastních hranic a vybíjení se při fyzických aktivitách. Sex je pro mě další fyzickou aktivitou, která si zaslouží své místo slávy v mém copywriterském portfoliu.

Ať už se jedná o rady a tipy, erotiku s humorem, legislativu v oblasti prostituce nebo podrobný návod, jak být lepší verzí sebe sama, vždy se snažím vám čtenářům přinést to nejlepší. Vážím si vás a jsem rád, že se mohu společně s ostatními redaktory podílet na tvorbě bezpasáka, nejlepšího blogu o erotice v ČR.
Pro vložení komentáře k článku se přihlas nebo nejdříve zaregistruj.

Podobné články

Ten s nekonečnou výdrží

16.06.2021 - 06:32

Třásla se v mohutné vlně orgasmického vzrušení a prosila, ať hlavici oddělá, protože v té chvíli to bylo extrémně silné, skoro až nepříjemné.

Zobrazit článek

Byl to jen sen?

09.06.2021 - 18:13

Za malou chvilku už pevně stiskneš svou ručku stehny a vykřikneš slastí, zatímco Tvé zpocené tělo se krásně zmítá vlnami rozkoše, v kundičce Ti nádherně pulsuje a Ty se cítíš krásně udělaná…

Zobrazit článek

Podcast Bezpasáka 23.díl: O vzrušujícím světě kryptoměn a polyamorie s Jaromírem Eliášem

08.06.2021 - 08:00

Zavítejte s námi a odborníkem na kryptoměny Jaromírem Eliášem do světa investic, rozšířené reality a polyamorie.

Zobrazit článek

Sběratelka ptáků

02.06.2021 - 07:00

Sladil jsem se s jeho pohyby při lízání kundy a buď jsem ho k ní přirážel nebo počkal, až se pohne zpět a nabodne se na mého ptáka.

Zobrazit článek
×

Měj přehled o novinkách!

Buď mezi prvními, kdo ví o nových holkách a novinkách na webu. Odebírej nejčerstvější informace! 

Odebírat novinky